tiistai 29. maaliskuuta 2016

Kymppivuotiaan toivesukat

Hiljattain kymmenen vuotta täyttänyt tyttäreni halusi mustakeltaiset villasukat, jotka mahtuisivat hyvin kenkiin. Molemmat tyttäreni ovat villasukkien todellisia suurkuluttajia. Oikeastaan aloitin nämä sukat jo viime vuoden puolella syksyllä ja neuloin ne loppuun nyt pääsiäislomalla. Kyllästyin välillä koko hommaan, koska en ymmärtänyt konttisukkien ohjetta, en saanut aikaiseksi siistiä jälkeä ja lankavalinta oli minun taidoilleni liian ohutta. Oikean väristä keltaista lankaa tuntui olevan aivan mahdotonta löytää, joten täytyi penkoa omia varastoja. Löysin kätköistäni mustaa Novitan Nallea ja keltaista Gjestal Naganoa. Näistä sukista tuli kyllä omintakeiset makeiset, mutta tyttäreni on aivan ihastunut "ampparisukkiinsa". Kai tässä äidin täytyy ummistaa silmänsä tekemilleen virheille ja olla onnellinen siitä, että sain ne viimein valmiiksi.




Olen muuten aivan ihastunut neliskanttisiin Knit Pron Cubics sukkapuikkoihin. 15 cm sukkapuikot sopivat minulle aivan loistavasti ja tiukkakäsialainenkin saa aikaiseksi vähän löysempää jälkeä. Eikä puikot toisesta päästä takerru työhön. Nyt ainakin tiedän mitä täytyy tehdä toisin, kun neuloo konttisukkia. Tämäkin tuli taas opittua kantapään kautta.

2 kommenttia:

  1. Kivat sukat! Minä olen yhdet konttineulesukat neulonut seiskaveikka paksuisella langalla, hatun noston sinulle ohuemmasta langasta neuloneelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Arvostan todella kehujasi, kun tiedän millainen haka sinä olet neulomaan. Todellakin seuraavat teen paksummasta langasta. Säästää hermoja :)

      Poista